Čínský export – mýtus a realita
Mez mýty o čínském exportu patří např. představa o tom, že čínská ekonomika se primárně opírá o vývoz čínského zboží na Západ. Dalším častým názorem je to, že se čínské výrobky vzhledem k růstu výrobních nákladů v Číně staly nadále nekonkurenceschopnými. Je tomu skutečně tak?
Jak se Čína dostala tak daleko?
V ekonomické oblasti Čína prodělala v posledních 30 letech dramatický rozvoj, jaký v historii u žádné jiné země nenajdeme. V průběhu přechodu od striktně plánované na tržní ekonomiku prošla hlubokými změnami, během kterých se vynořily jedinečné možnosti spolupráce, obchodu a investic.
Čína na cestě změn - z továrny světa kvalifikovaným exportérem a význačným importérem
Čína už není pouhou „továrnou světa“ a stále poskytuje významné importní i exportní příležitosti. Jak se v posledních letech situace v Číně měnila a co historicky přispělo k tomu, že se Čína nachází tam, kde je?
Jak vám může Čína pomoci v budování silné obchodní značky?
Zákazník se při nákupu zboží řídí především poměrem ceny a kvality. Výrobce tedy hledá cesty, jak vyrobit stejnou kvalitu za nižší ceny. Jak toho dosáhnout?
Častá rizika při dovozu z Číny a jak jim předcházet
Poslední dobou jsme zaznamenali nárůst stížností ze strany podnikatelů v důsledku nespokojenosti s jejich obchodními aktivitami v Číně. Bohužel se na nás obrátili až tehdy, kdy už bylo pozdě. Společným jmenovatelem potíží však byla jediná příčina - lehkomyslný přístup k a zanedbání prevence.
INCOTERMS 2010 – jaké změny zavádějí?
Od 1. 1. 2011 vstupují v platnost nová mezinárodní pravidla, unifikující dodací doložky smluvního práva, INCOTERMS 2010. Jaké novinky tyto v mezinárodním odchodě univerzálně nejpoužívanější doložky přinášejí?
Obchod s Čínou: základní otázky spojené s vývozem a dovozem
Pokud jste již nalezli v Číně partnera, cena a podoba výrobku není tím jediným, co by vás mělo zajímat. V mezinárodním obchodě (o obchodě s čínskými partnery nemluvě) existuje řada rizik, spojených s odlišností právního prostředí, vzdáleností i neporozuměním mezi obchodními partnery.
Platební podmínky – jak se vyhnout nástrahám
Mezi klíčové faktory každé smlouvy s čínským podnikem se řadí platební podmínky. Dobře zvolené platební podmínky(např. dokumentární akreditiv a dokumentární inkaso) mohou fungovat jako nástroj pro zajištění bezpečnosti celé obchodní transakce s obchodním partnerem z Číny.
Jak najít solidního dodavatele v Číně
Často se lidé ptají, jak na čínských internetových serverech (nejznámější v angličtině je např. Alibaba.com), vypátrat solidní dodavatele v Číně. Jaké úskalí je však spojeno s hledáním v těchto databázích?
Uvádění čínských výrobků na trh EU
Zajímá Vás, za jakých podmínek je možné uvádět čínské výrobky na trh EU? Tato problematika je poměrně složitá a u různých typů výrobků existují různé požadavky, proto se zde zaměříme jen na některé základní a obecné informace.